Voorstellen
  • Danny
    BeheerderBeheerder
    Beheerder
    Beheerder

Voorstellen

door Danny » 19 okt 2025, 13:58

Dag allemaal,

Ik ben Danny, 36 jaar jong en kom uit Dordrecht. Al van jongs af aan heb ik een grote fascinatie voor Sinterklaas en Zwarte Piet. De warmte, het plezier en de spanning rond het feest hebben me altijd geboeid. Sinds mijn veertiende speel ik als Zwarte Piet mee bij de intocht van Dordrecht en de activiteiten van Stichting Intocht Sint Nicolaas Dordrecht. In mijn latere tienerjaren kreeg ik de bijzondere kans om op te treden tijdens Het Feest van Sinterklaas in Ahoy Rotterdam en zelfs bij De Club van Sinterklaas. Dat waren echte hoogtepunten waar ik nog steeds met een glimlach aan terugdenk.

Inmiddels heb ik het actieve spelen van Zwarte Piet grotendeels achter me gelaten — al maak ik heel soms nog een uitzondering — en richt ik me tegenwoordig vooral op alles wat er achter de schermen gebeurt. Daar ligt mijn kracht en passie: organiseren, creëren en zorgen dat de magie van het feest blijft voortbestaan.

Op dit forum ben ik de beheerder. Ik heb Sint & Prietpraat in het leven geroepen omdat ik behoefte had aan een eigen, warme plek waar we vrij en met respect over Sinterklaas en Zwarte Piet kunnen praten. Een plek zonder de bemoeienis van grote techbedrijven die het feest of de figuren eromheen te snel en te eenzijdig veroordelen. In plaats van blijven klagen over die censuur besloot ik om zelf de touwtjes in handen te nemen — en een onafhankelijk platform te bouwen waar liefhebbers, spelers en makers hun passie kunnen delen.

Mijn doel is dat dit forum voelt als een veilige, gezellige en inspirerende plek voor iedereen die Sinterklaas een warm hart toedraagt — of je nu actief meedoet aan intochten, je bezighoudt met kostuums, muziek of gewoon geniet van de sfeer in december.

Ik wens jullie veel plezier op dit forum, en hoop dat jullie mijn inzet en liefde voor dit bijzondere feest waarderen.

Hartelijke groet,

Danny den Otter
  • Standaard avatar
    TikkeTakkePiet
    ModeratorModerator
    Moderator
    Moderator

Re: Voorstellen

door TikkeTakkePiet » 24 okt 2025, 10:53

Welkom op het forum van SintenPrietPraat!