Sinterklaas beeldjes in stijl van Jim Shore
  • Danny
    BeheerderBeheerder
    Beheerder
    Beheerder
    Contacteer:

Sinterklaas beeldjes in stijl van Jim Shore

door Danny » 30 okt 2025, 17:18

Ik heb met Google Gemini een serie beelden gemaakt van mezelf als Zwarte Piet, in de kenmerkende stijl van Jim Shore.
    Het resultaat doet denken aan een handgesneden, beschilderd houten beeldje — precies zoals de kerst- en Disney-figuren van Jim Shore eruitzien. 🎨

Wie is Jim Shore?
    Jim Shore is een Amerikaanse kunstenaar en beeldhouwer, vooral bekend van zijn samenwerking met Disney.
    Hij combineert folk-art-motieven (zoals quilt-patronen, houtsnij-texturen en hart- of ruitvormige decoraties) met warme, klassieke kleuren.
    Zijn beelden lijken uit hout gesneden, met zichtbare ‘snijlijnen’ en handbeschilderde details — alsof elk stuk uniek is.

De stijl herken je aan:
    • Rijke kleuren: warme rood-, blauw- en goudtinten
    • Texturen en motieven die doen denken aan patchwork of quiltwerk
    • Een nostalgische, ambachtelijke uitstraling
    • Figuren die warmte, vriendelijkheid en traditie uitstralen
    Over mijn Piet-beeld
    De beelden die ik met Gemini maakte tonen mijzelf als Zwarte Piet in diezelfde hout-gesneden stijl.
    De zachte lijnen, de vrolijke houding en de decoratieve patronen op het kostuum geven het beeld een warme, klassieke uitstraling — precies wat ik zo bewonder aan het werk van Jim Shore.

Praat mee!
    Wat vind jij van deze stijl?
    Heb jij zelf ooit een Jim Shore-beeld (Sinterklaas, kerstman of Disney) gehad of iets in die sfeer gemaakt?
    Deel hieronder gerust je eigen beelden, inspiratie of favoriete ontwerpen. 👇
    Bijlagen
    IMG_8225.jpeg
  • Standaard avatar

Re: Sinterklaas beeldjes in stijl van Jim Shore

door Martijn » 31 okt 2025, 19:25

Dit is echt te gek ❤️