Voorstellen
  • Standaard avatar

Voorstellen

door Melvin » 28 okt 2025, 07:32

Hallo Allemaal

Mijn naam is Melvin Hilverts , 41 jaar jong/oud. Ik ben vader van 2 prachtige zoons Sil & Joep en getrouwd met Lindsey.

Ik loop al heel wat jaren mee in het Sinterklaaswereldje en ken daarom ook redelijk wat mensen op het voormalige forum.

Ik ben op mijn 14e begonnen in mijn woonplaats Emmeloord, gewoon als zwarte piet. Daarna werd ik hier hoofdpiet.

Vervolgens volgde er vele leuke intochten en figuratie klusjes, oa de avond intocht Elburg/intocht Amsterdam met de Jajori-pieten het Club feest van Sinterklaas in jaarbeurs Utrecht en een aantal films van SRSP. Waarschijnlijk vergeet ik dan ook nog heel veel leuke dingen.

Tot er een tijd kwam dat de discussie rond zwarte piet zo’n ding werd dat je in Amsterdam niet meer normaal zonder politiebegeleiding langs bepaalde delen van de route kon lopen. Toen was de lol er voor mij af en heb ik mijn spullen verkocht.

Inmiddels jaren later heb ik de roetveeg pieten geaccepteerd, ook vanwege mijn kinderen. Alleen om zelf als roetveeg te transformeren hoeft voor mij nu nog niet. Dat vind ik te veel herkenbaar, maar zeg nooit nooit.

Verder hoop ik nog eens als luis onder de baard te kruipen, al zou het alleen maar voor een mooie foto of kleine figuratie rol zijn.

Tegenwoordig ben ik voornamelijk liefhebber van het feest, verzamelaar van Sinterklaas curiosa en lid van de Snipp-club (Sint Nicolaas inpakpapier verzamelclub). Ja het bestaat, met als boegbeeld Madelein Duijvestijn. Ook wissel ik Sinterklaas beeldmateriaal uit met Bram van Dieren, waardoor ik inmiddels beschik over heel veel beeldmateriaal.

Verder probeer ik jaarlijks bij de repetitie van de landelijke intocht te gaan kijken.

En mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust ik ben vrij toegankelijk. ☺️
    Bijlagen
    Sinterklaas curiosa
    Avond intocht Elburg met de echte Amerigo
  • Standaard avatar
    TikkeTakkePiet
    ModeratorModerator
    Moderator
    Moderator

Re: Voorstellen

door TikkeTakkePiet » 28 okt 2025, 20:30

Welkom !
  • Standaard avatar

door Melvin » 28 okt 2025, 20:48

Dankjewel
  • Danny
    BeheerderBeheerder
    Beheerder
    Beheerder

door Danny » 30 okt 2025, 15:22

Welkom op het forum, Melvin. Mooi verzameling heb je! Als het goed is kun je nu de rest van het forum bekijken.